Opis szkolenia

courseimage

Warsztaty online  adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.

Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.

Warsztaty zakładają aktywny udział – uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.

Wymagania techniczne obowiązujące uczestników warsztatów:

  1. Przeglądarka Firefox lub Chrome (w aktualnej wersji).
  2. Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie Internetu mobilnego.
  3. Komputer wyprodukowany nie później niż 3 lata wstecz z procesorem minimum i5 lub równoważnym, wyposażony w mikrofon i kamerę.
  4. Ewentualnie zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.

Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 17.11.2020 r. do godz. 15:00. W dniu 20.11.2020 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Warsztaty online 27.11.2020 (piątek), godz. 09:00-16:45. Ramowy program:

  1. Powitanie, sprawy techniczne.
  2. Blok 1: Publiczność muzeum: znana czy nieznana? (skąd uczestnicy czerpią wiedzę na temat publiczności).
  3. Blok 2: Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień (uczestnicy sprawdzą, czego można się dowiedzieć o publiczności na podstawie: danych statystycznych gromadzonych przez instytucję, dokumentacji fotograficzno-filmowej, ewaluacji projektów).
  4. Blok 3: Badania wybranych grup publiczności publiczności  czyli po co robić rekonesans/znaczenie badań ilościowych w procesie badawczym, po co dopytywać/znaczenie badań jakościowych w procesie badawczym.
  5. Blok 4: Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę.
Prowadzenie: Beata Nessel-Łukasik (Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku), Piotr T. Kwiatkowski (Uniwersytet SWPS).

W przypadku pytań dotyczących kwestii organizacyjnych prosimy o kontakt: szkolenia@nimoz.pl, w przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych: Joanna Grzonkowska: jgrzonkowska@nimoz.pl.

Informacje dodatkowe

 piątek, 27 listopad 2020, 09:00

 piątek, 27 listopad 2020, 16:45

 online (szkolenia realizowane przez internet)

 20

 Odbył się / Zakończony

Opis szkolenia

courseimage

ZAPRASZAMY NA NOWE SZKOLENIE NIMOZu.

Celem szkolenia jest poznanie bliżej oczekiwań osób starszych - jednej z powiększających się stale grup publiczności muzeów.  W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli opracować zarówno charakterystykę tego typu odbiorców, jak również nakreślić obszar relacji zachodzących pomiędzy osobami starszymi a różnymi typami muzeów. Dzięki temu zweryfikują zakres potrzeb tej grupy w różnych polach działań instytucji oraz dookreślą korzyści, jakie może przynieść muzeum współpraca z osobami starszymi. Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia przydatne przy  opracowaniu oferty oraz do współpracy z osobami starszymi.

Szkolenie odbędzie się w dniach 21-22 listopada2019 r.  (czwartek-piątek) w siedzibie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów w Warszawie przy ul. Goraszewskiej 7 (wejście od ul. Jodłowej). Zapraszamy wyłącznie osoby pracujące w muzeach (zatrudnione na umowę o pracę, umowę o dzieło lub umowę zlecenie), maksimum dwie osoby z jednego muzeum.

Nabór trwa do 6 listopada, do godziny 12:00.
Informację o przyjęciu na szkolenie lub zapisie na listę rezerwową otrzymacie Państwo osobnym mailem po zakończeniu naboru, w dniach 7-8 listopada.

PROGRAM SZKOLENIA

  • Osoba starsza czyli kto? Portret zbiorowy
  • Wizyta osób starszych w muzeum
  • Różne formy obecności osób starszych w muzeum
  • Razem czy osobno? Grupy osób starszych i międzypokoleniowe
  • Współpraca z osobami starszymi
  • Wolontariat osób starszych – panel ekspercki
  • Angażowanie osób starszych. Narzędziownik 

 

 


Informacje dodatkowe

 czwartek, 21 listopad 2019, 09:30

 piątek, 22 listopad 2019, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 18

 Odbył się / Zakończony

Opis szkolenia

courseimage

Celem szkolenia jest wskazanie korzyści płynących z prowadzenia przez muzea badań dotyczących własnej publiczności oraz omówienie metod pozwalających na poznanie różnych grup odwiedzających muzeum i projektowanie rozwoju publiczności. Punktem wyjścia do dyskusji i ćwiczeń praktycznych będzie wymiana poglądów na temat publiczności muzeów. W trakcie zajęć uczestnicy będą poznawać różne sposoby zbierania informacji na temat publiczności, rozmaite formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do zdobywania wiedzy w tym zakresie i jej używania na co dzień.

Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik

Liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie 2 osoby z danego muzeum.

Zgłoszenia przyjmowane będą do 9 maja 2019 r. do godziny 10:00.
Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie lub wpisie na listę rezerwową rozesłane zostaną po zakończeniu naboru.

Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

PROGRAM SZKOLENIA

23 MAJA (CZWARTEK)
Dzień pierwszy: 10.00 – 17.00 (7h)

  • 10.00 – 10.15 Wprowadzenie
  • 10.15 - 11.00 ostrzeganie publiczności i jej poznawanie w praktyce
  • 11.00 – 12.00 Obserwacja osób zwiedzających muzeum
  • 12.00 – 12.15 przerwa kawowa
  • 12.15 – 13.30 Krótkie rozmowy z publicznością
  • 13.30 – 14.00   lunch
  • 14.00 – 15.15 Dłuższe rozmowy z publicznością: indywidualny wywiad pogłębiony
  • 15:15 – 15.30 przerwa kawowa
  • 15.30 – 17.00 Dłuższe rozmowy z publicznością: dyskusje grupowe

24 MAJA (PIĄTEK)
Dzień drugi: 09.00 – 15.00 (6h)

  • 09.00 – 10.30 Rozmowy z publicznością: analiza wyników
  • 10.30 – 11.30 Badania ankietowe
  • 11.30 – 11.45 przerwa kawowa
  • 11.45 – 13.45 Badania ankietowe c.d.
  • 13.45 – 14.15 Zakończenie
  • 14.15 – 15.00 - lunch

Informacje dodatkowe

 czwartek, 23 maj 2019, 10:00

 piątek, 24 maj 2019, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Opis szkolenia

courseimage

Zapraszamy na kolejne szkolenie dotyczące prowadzenia badań publiczności muzeów. Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które w  muzeum współpracują z publiczności, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.

Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Maksymalna liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział tylko 2 osoby z danego muzeum.

Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.

Zgłoszenia przyjmowane będą do 28 września 2018 r. do godziny 10:00, wyłącznie za pośrednictwem systemu Moodle.
Informację o przyjęciu na szkolenie bądź wpisie na listę rezerwową roześlemy do Państwa w osobnym mailu.

PROGRAM SZKOLENIA

  • Postrzeganie publiczności i jej poznawanie w praktyce
  • Obserwacja osób zwiedzających muzeum
  • Krótkie rozmowy z publicznością
  • Dłuższe rozmowy z publicznością: indywidualny wywiad pogłębiony
  • Analiza wyników badań jakościowych
  • Badania ankietowe
Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik

Informacje dodatkowe

 czwartek, 11 październik 2018, 10:00

 piątek, 12 październik 2018, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Opis szkolenia

courseimage

Celem szkolenia jest wskazanie korzyści płynących z prowadzenia przez muzea badań dotyczących własnej publiczności oraz omówienie metod pozwalających na poznanie różnych grup odwiedzających muzeum i projektowanie rozwoju publiczności. Punktem wyjścia do dyskusji i ćwiczeń praktycznych będzie wymiana poglądów na temat publiczności muzeów. W trakcie zajęć uczestnicy będą poznawać różne sposoby zbierania informacji na temat publiczności, rozmaite formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do zdobywania wiedzy w tym zakresie i jej używania na co dzień.

Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik

Liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie 2 osoby z danego muzeum.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 10 maja 2018 r. do godziny 10:00.

Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

PROGRAM SZKOLENIA

24 MAJA (CZWARTEK)

Dzień pierwszy:   10.00 – 17.00 (7h)

  • Postrzeganie publiczności i jej poznawanie w praktyce
  • Obserwacja osób zwiedzających muzeum
  • Krótkie rozmowy z publicznością
  • Dłuższe rozmowy z publicznością: indywidualny wywiad pogłębiony

 

25 MAJA (PIĄTEK)

Dzień drugi:   09.00 – 15.00 (6h)

  • Dłuższe rozmowy z publicznością:  dyskusje grupowe
  • Analiza wyników badań jakościowych
  • Badania ankietowe


Informacje dodatkowe

 czwartek, 24 maj 2018, 10:00

 piątek, 25 maj 2018, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Opis szkolenia

courseimage

Celem szkolenia jest poznanie bliżej oczekiwań osób starszych - jednej z powiększających się stale grup publiczności muzeów.  W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli opracować zarówno charakterystykę tego typu odbiorców, jak również nakreślić obszar relacji zachodzących pomiędzy osobami starszymi a różnymi typami muzeów. Dzięki temu zweryfikują zakres potrzeb tej grupy w różnych polach działań instytucji oraz dookreślą korzyści, jakie może przynieść muzeum współpraca z osobami starszymi. Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia przydatne przy  opracowaniu oferty oraz do współpracy z osobami starszymi.

Szkolenie odbędzie się w dniach 16-17  kwietnia 2020 r.  (czwartek-piątek) w siedzibie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów w Warszawie przy ul. Goraszewskiej 7 (wejście od ul. Jodłowej).
Zapraszamy wyłącznie osoby pracujące w muzeach (zatrudnione na umowę o pracę, umowę o dzieło lub umowę zlecenie), maksimum dwie osoby z jednego muzeum.

Nabór trwa do 26 marca, do godziny 12:00.
Informację o przyjęciu na szkolenie lub zapisie na listę rezerwową otrzymacie Państwo osobnym mailem po zakończeniu naboru, do dniach 30 marca.

PROGRAM SZKOLENIA

  • Osoba starsza czyli kto? Portret zbiorowy
  • Wizyta osób starszych w muzeum
  • Różne formy obecności osób starszych w muzeum
  • Razem czy osobno? Grupy osób starszych i międzypokoleniowe
  • Współpraca z osobami starszymi
  • Wolontariat osób starszych – panel ekspercki
  • Angażowanie osób starszych. Narzędziownik 

Informacje dodatkowe

 czwartek, 16 kwiecień 2020, 09:30

 piątek, 17 kwiecień 2020, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 18

 Nabór zamknięty