Opisz szkolenia

courseimage

ZAPRASZAMY NA NOWE SZKOLENIE NIMOZu.

Celem szkolenia jest poznanie bliżej oczekiwań osób starszych - jednej z powiększających się stale grup publiczności muzeów.  W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli opracować zarówno charakterystykę tego typu odbiorców, jak również nakreślić obszar relacji zachodzących pomiędzy osobami starszymi a różnymi typami muzeów. Dzięki temu zweryfikują zakres potrzeb tej grupy w różnych polach działań instytucji oraz dookreślą korzyści, jakie może przynieść muzeum współpraca z osobami starszymi. Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia przydatne przy  opracowaniu oferty oraz do współpracy z osobami starszymi.

Szkolenie odbędzie się w dniach 21-22 listopada2019 r.  (czwartek-piątek) w siedzibie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów w Warszawie przy ul. Goraszewskiej 7 (wejście od ul. Jodłowej). Zapraszamy wyłącznie osoby pracujące w muzeach (zatrudnione na umowę o pracę, umowę o dzieło lub umowę zlecenie), maksimum dwie osoby z jednego muzeum.

Nabór trwa do 6 listopada, do godziny 12:00.
Informację o przyjęciu na szkolenie lub zapisie na listę rezerwową otrzymacie Państwo osobnym mailem po zakończeniu naboru, w dniach 7-8 listopada.

PROGRAM SZKOLENIA

  • Osoba starsza czyli kto? Portret zbiorowy
  • Wizyta osób starszych w muzeum
  • Różne formy obecności osób starszych w muzeum
  • Razem czy osobno? Grupy osób starszych i międzypokoleniowe
  • Współpraca z osobami starszymi
  • Wolontariat osób starszych – panel ekspercki
  • Angażowanie osób starszych. Narzędziownik 

 

 


Informacje dodatkowe

 czwartek, 21 listopad 2019, 09:30

 piątek, 22 listopad 2019, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 18

 Nabór zamknięty

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Na pewno nie raz zaciekawiły Państwa zdjęcia z warsztatów, narad czy konferencji gdzie widać było wiele żółtych samoprzylepnych karteczek. Te karteczki to nie tylko kwestia estetyki i atrakcyjnych fotografii, a sposób na pracę i codzienną organizację. Metoda, określana jako design thinking (ang. tłum. myślenie projektowe), mimo swojej tajemniczej nazwy, jest po prostu przyjaznym i uniwersalnym podejściem do rozwiązywania problemów i wyzwań. Została opracowana na początku lat 90-tych XX wieku na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii i w swoim założeniu wychodzi od odczytania i wnikliwej analizy potrzeb odbiorców.

Początkowo metoda służyła do projektowania produktów, wzornictwa i systemów teleinformatycznych. Obecnie dedykowana jest również do obszarów z zakresu projektów społecznych, a także w zakresie doradztwa  strategicznego dla firm i instytucji, służąc w obszarach m. in. sprawnej organizacji, zarządzania zmianą, budowania relacji, wprowadzania nowych programów, w tym także edukacyjnych, prowadzenia projektów, określania potrzeb odbiorców.

 Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich pracowników muzeów, w szczególności, tych którzy biorą udział w procesie powstawania wystawy (kuratorzy, edukatorzy, koordynatorzy, marketingowcy itd.), kadry zarządzającej oraz osób pracujących bezpośrednio z odbiorcami muzeów, ale także wszystkich, dla których ważne są praktyczne aspekty zarządzania projektami, kreatywne podejście, skuteczna współpraca, komunikacja otwarta na dialog.

 Głównym celem warsztatów jest przekazanie metodologii pracy metodą Design Thinking i możliwość jej zastosowania w swoim obszarze pracy.

 Uczestnictwo w warsztatach nie wymaga szczegółowej wiedzy, za to da Państwu gotowe narzędzia, do wdrożenia jej w swoim obszarze pracy. Otrzymają Państwo wskazówki, które ułatwią wymyślanie i tworzenie rozwiązań, odpowiadając na pytania, które często przed sobą stawiamy, np. jak zabrać się za zadanie? Od czego zacząć? Jak powinien wyglądać proces krok po kroku? Znakiem rozpoznawczym design thinking jest patrzenie na problem z perspektywy odbiorców, czyli osób, które docelowo biorą udział w tworzonych przez nas wydarzeniach, programach i kampaniach.

Warsztaty przygotowane zostały zgodnie z zasadą: minimum teorii, maksimum praktyki. Ćwiczenia oparte na konkretnych przykładach realizować będziemy w grupach oraz z bieżącym wsparciem prowadzących. Stawiamy na interakcję, wymianę opinii i dzielenie się pomysłami.

W trakcie jednodniowych warsztatów uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cały proces, poznając najważniejsze zasady i niezbędne materiały.

Ze względu na warsztatowy charakter liczba miejsc jest ograniczona – 20 osób.
Z tego też powodu na szkolenie zapraszamy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.
Pozostałe chętne osoby zostaną wpisane na listę rezerwową i zaproszone na szkolenie w przypadku wolnych miejsc.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 13 września 2019 r. do godz. 12:00.
Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w dn. 19 września.

Program szkolenia:

  •       Prezentacja uczestników w formie krótkiej gry integracyjnej.
  •       Wprowadzenie. Co to jest Design Thinking (DT)? Skąd pochodzi i do czego służy? Dlaczego DT nazywany jest „ludzką” metodą? Wystąpienie oparte o prezentację multimedialną poparte przykładami z życia.
  •       Empatia. Dobór Persony. Wywiad pogłębiony. „Żeby tworzyć innowacje lub zmieniać dotychczasowy sposób działania musimy poznać naszych odbiorców i ich potrzeby”.
  •       Diagnoza potrzeb odbiorcy. „Na bazie Mapy Empatii szukamy punktów zaczepienia, formułujemy problem jaki zdiagnozowaliśmy”
  •       Generowanie pomysłów. „Burza Mózgów”.
  •       Prototypowanie naszych pomysłów. „Rysujemy, budujemy, kleimy, przedstawiamy, odgrywamy role”
  •       Testowanie. „Pytamy, słuchamy, poprawiamy”
  •       Podsumowanie, krótka ankieta badająca poziom satysfakcji po warsztatach oraz wręczenie dyplomów.

Prowadzące:

Marianna Otmianowska - zastępca dyrektora Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Dominika Treit - Kierownik działu wystaw i pełnomocnik dyrektora ds. zarządzania projektami Muzeum Narodowego w Krakowie.


Informacje dodatkowe

 piątek, 4 październik 2019, 09:00

 piątek, 4 październik 2019, 16:30

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Celem szkolenia jest wskazanie korzyści płynących z prowadzenia przez muzea badań dotyczących własnej publiczności oraz omówienie metod pozwalających na poznanie różnych grup odwiedzających muzeum i projektowanie rozwoju publiczności. Punktem wyjścia do dyskusji i ćwiczeń praktycznych będzie wymiana poglądów na temat publiczności muzeów. W trakcie zajęć uczestnicy będą poznawać różne sposoby zbierania informacji na temat publiczności, rozmaite formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do zdobywania wiedzy w tym zakresie i jej używania na co dzień.

Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik

Liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie 2 osoby z danego muzeum.

Zgłoszenia przyjmowane będą do 9 maja 2019 r. do godziny 10:00.
Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie lub wpisie na listę rezerwową rozesłane zostaną po zakończeniu naboru.

Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

PROGRAM SZKOLENIA

23 MAJA (CZWARTEK)
Dzień pierwszy: 10.00 – 17.00 (7h)

  • 10.00 – 10.15 Wprowadzenie
  • 10.15 - 11.00 ostrzeganie publiczności i jej poznawanie w praktyce
  • 11.00 – 12.00 Obserwacja osób zwiedzających muzeum
  • 12.00 – 12.15 przerwa kawowa
  • 12.15 – 13.30 Krótkie rozmowy z publicznością
  • 13.30 – 14.00   lunch
  • 14.00 – 15.15 Dłuższe rozmowy z publicznością: indywidualny wywiad pogłębiony
  • 15:15 – 15.30 przerwa kawowa
  • 15.30 – 17.00 Dłuższe rozmowy z publicznością: dyskusje grupowe

24 MAJA (PIĄTEK)
Dzień drugi: 09.00 – 15.00 (6h)

  • 09.00 – 10.30 Rozmowy z publicznością: analiza wyników
  • 10.30 – 11.30 Badania ankietowe
  • 11.30 – 11.45 przerwa kawowa
  • 11.45 – 13.45 Badania ankietowe c.d.
  • 13.45 – 14.15 Zakończenie
  • 14.15 – 15.00 - lunch

Informacje dodatkowe

 czwartek, 23 maj 2019, 10:00

 piątek, 24 maj 2019, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia skierowanego do założycieli i organizatorów muzeów prywatnych. Zaproszenie kierujemy do osób, fundacji i instytucji, które świeżo muzeum założyły lub o jego założeniu właśnie myślą.

Uzgodnienie regulaminu z ministrem właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa stanowi początek formalnego istnienia muzeum i stawia przed założycielem lub organizatorem nowe wyzwania. Szkolenie ma pomóc w poznaniu wymogów prawnych związanych z założeniem i prowadzeniem muzeum w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach.

 

W programie szkolenia m.in.:

- Podstawy prawne funkcjonowania muzeów prywatnych

- Prawne aspekty zarządzania zbiorami

- Bezpieczeństwo zbiorów

 

Liczba miejsc: 20.

Nabór trwa do 15 marca 2019, do godziny 12:00.

Na szkolenie zapraszamy maksymalnie dwie osoby z każdego muzeum.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie  uprawniać będzie  wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

Uwaga: Zapisy przyjmujemy wyłącznie za pośrednictwem strony https://szkolenia.nimoz.pl/Przed zapisaniem się na szkolenie należy założyć indywidualne konto użytkownika platformy.


W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu prosimy o informację na adres rpasieczny@nimoz.pl

Będziemy mogli przyjąć osobę z listy rezerwowej


Informacje dodatkowe

 poniedziałek, 8 kwiecień 2019, 09:00

 poniedziałek, 8 kwiecień 2019, 15:15

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Zapraszamy Państwa  do udziału w seminarium „Zarządzanie i przywództwo w muzeum. Seminarium dla kadry zarządzającej muzeum”

Seminarium przeznaczone jest dla kadry zarządzającej muzeami.
Celem seminarium jest zbudowanie przestrzeni dla rozwoju i dialogu przywódców, którzy wezmą odpowiedzialność za kulturę organizacyjną umożliwiającą rozwój organizacyjny i rozwój pracowników oraz uczenie się wszystkich korzystających z usług muzeum równocześnie  zapewniając wysoką jakość pozostałych funkcji muzeum.

Efektem seminarium powinna być zwiększona świadomość dotycząca wzmacniania przywództwa, modeli przywódczych i zarządczych oraz posiadanych kompetencji przywódczych.

Cele dodatkowe:

1/ Refleksja nad wyzwaniami współczesnego świata i rolą muzeum

2/ Definiowanie kluczowych wartości organizacji

3/ Definiowanie elementów kultury organizacyjnej

4/ Budowanie rozumienia zarządzania i przywództwa w kontekście paradygmatów przywództwa

5/ Refleksja nad kompetencjami przywódców

6/ Budowanie zespołu i klimatu

7/ Definiowanie celów i strategii na przyszłość

8/ Rozwój własnego potencjału przywódczego

Zamierzonym efektem seminarium ma być zwiększona świadomość dotycząca wzmacniania przywództwa, modeli przywódczych i zarządczych oraz posiadanych kompetencji przywódczych.

 

Liczba miejsc: 20.

Na seminarium zapraszamy maksymalnie dwie osoby z każdego muzeum.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie  uprawniać będzie  wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

Nabór trwa do 18 listopada, do godziny 24:00.


Informacje dodatkowe

 czwartek, 22 listopad 2018, 10:00

 czwartek, 22 listopad 2018, 16:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia skierowanego do założycieli i organizatorów muzeów prywatnych.
Tym razem zaproszenie kierujemy do osób, fundacji i instytucji, które świeżo muzeum założyły lub o jego założeniu właśnie myślą.

Uzgodnienie regulaminu z ministrem właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa stanowi początek formalnego istnienia muzeum i stawia przed założycielem lub organizatorem nowe wyzwania. Szkolenie ma pomóc w poznaniu wymogów prawnych związanych z założeniem i prowadzeniem muzeum w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach.

W programie szkolenia m.in.:

- Podstawy prawne funkcjonowania muzeów prywatnych

- Prawne aspekty zarządzania zbiorami

- Bezpieczeństwo zbiorów

Liczba miejsc: 20.
Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 20 listopada, do godz. 10:00.
Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w osobnym mailu.

Na szkolenie zapraszamy maksymalnie dwie osoby z każdego muzeum.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie  uprawniać będzie  wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

Uwaga: Zapisy przyjmujemy wyłącznie za pośrednictwem strony https://szkolenia.nimoz.pl/.
Przed zapisaniem się na szkolenie należy założyć indywidualne konto użytkownika platformy.


Informacje dodatkowe

 piątek, 30 listopad 2018, 09:30

 piątek, 30 listopad 2018, 15:15

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Zapraszamy na kolejne szkolenie dotyczące prowadzenia badań publiczności muzeów. Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które w  muzeum współpracują z publiczności, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.

Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Maksymalna liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział tylko 2 osoby z danego muzeum.

Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.

Zgłoszenia przyjmowane będą do 28 września 2018 r. do godziny 10:00, wyłącznie za pośrednictwem systemu Moodle.
Informację o przyjęciu na szkolenie bądź wpisie na listę rezerwową roześlemy do Państwa w osobnym mailu.

PROGRAM SZKOLENIA

  • Postrzeganie publiczności i jej poznawanie w praktyce
  • Obserwacja osób zwiedzających muzeum
  • Krótkie rozmowy z publicznością
  • Dłuższe rozmowy z publicznością: indywidualny wywiad pogłębiony
  • Analiza wyników badań jakościowych
  • Badania ankietowe
Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik

Informacje dodatkowe

 czwartek, 11 październik 2018, 10:00

 piątek, 12 październik 2018, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Celem szkolenia jest wskazanie korzyści płynących z prowadzenia przez muzea badań dotyczących własnej publiczności oraz omówienie metod pozwalających na poznanie różnych grup odwiedzających muzeum i projektowanie rozwoju publiczności. Punktem wyjścia do dyskusji i ćwiczeń praktycznych będzie wymiana poglądów na temat publiczności muzeów. W trakcie zajęć uczestnicy będą poznawać różne sposoby zbierania informacji na temat publiczności, rozmaite formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do zdobywania wiedzy w tym zakresie i jej używania na co dzień.

Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik

Liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie 2 osoby z danego muzeum.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 10 maja 2018 r. do godziny 10:00.

Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

PROGRAM SZKOLENIA

24 MAJA (CZWARTEK)

Dzień pierwszy:   10.00 – 17.00 (7h)

  • Postrzeganie publiczności i jej poznawanie w praktyce
  • Obserwacja osób zwiedzających muzeum
  • Krótkie rozmowy z publicznością
  • Dłuższe rozmowy z publicznością: indywidualny wywiad pogłębiony

 

25 MAJA (PIĄTEK)

Dzień drugi:   09.00 – 15.00 (6h)

  • Dłuższe rozmowy z publicznością:  dyskusje grupowe
  • Analiza wyników badań jakościowych
  • Badania ankietowe


Informacje dodatkowe

 czwartek, 24 maj 2018, 10:00

 piątek, 25 maj 2018, 15:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie

Opisz szkolenia

courseimage

Zapraszamy na pierwsze szkolenie dla założycieli i organizatorów muzeów prywatnych. W programie szkolenia m.in.:

  • Podstawy prawne funkcjonowania muzeów prywatnych
  • Prawne aspekty zarządzania zbiorami
  • Bezpieczeństwo zbiorów

Liczba miejsc  – 10 osób.
Z tego też powodu na szkolenie zapraszamy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 9 października do godz. 10:00.
Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w osobnym mailu.


Informacje dodatkowe

 czwartek, 12 październik 2017, 10:00

 czwartek, 12 październik 2017, 16:00

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 4 / 10

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie