Opisz szkolenia

courseimage

Na pewno nie raz zaciekawiły Państwa zdjęcia z warsztatów, narad czy konferencji gdzie widać było wiele żółtych samoprzylepnych karteczek. Te karteczki to nie tylko kwestia estetyki i atrakcyjnych fotografii, a sposób na pracę i codzienną organizację. Metoda, określana jako design thinking (ang. tłum. myślenie projektowe), mimo swojej tajemniczej nazwy, jest po prostu przyjaznym i uniwersalnym podejściem do rozwiązywania problemów i wyzwań. Została opracowana na początku lat 90-tych XX wieku na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii i w swoim założeniu wychodzi od odczytania i wnikliwej analizy potrzeb odbiorców.

Początkowo metoda służyła do projektowania produktów, wzornictwa i systemów teleinformatycznych. Obecnie dedykowana jest również do obszarów z zakresu projektów społecznych, a także w zakresie doradztwa  strategicznego dla firm i instytucji, służąc w obszarach m. in. sprawnej organizacji, zarządzania zmianą, budowania relacji, wprowadzania nowych programów, w tym także edukacyjnych, prowadzenia projektów, określania potrzeb odbiorców.

 Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich pracowników muzeów, w szczególności, tych którzy biorą udział w procesie powstawania wystawy (kuratorzy, edukatorzy, koordynatorzy, marketingowcy itd.), kadry zarządzającej oraz osób pracujących bezpośrednio z odbiorcami muzeów, ale także wszystkich, dla których ważne są praktyczne aspekty zarządzania projektami, kreatywne podejście, skuteczna współpraca, komunikacja otwarta na dialog.

 Głównym celem warsztatów jest przekazanie metodologii pracy metodą Design Thinking i możliwość jej zastosowania w swoim obszarze pracy.

 Uczestnictwo w warsztatach nie wymaga szczegółowej wiedzy, za to da Państwu gotowe narzędzia, do wdrożenia jej w swoim obszarze pracy. Otrzymają Państwo wskazówki, które ułatwią wymyślanie i tworzenie rozwiązań, odpowiadając na pytania, które często przed sobą stawiamy, np. jak zabrać się za zadanie? Od czego zacząć? Jak powinien wyglądać proces krok po kroku? Znakiem rozpoznawczym design thinking jest patrzenie na problem z perspektywy odbiorców, czyli osób, które docelowo biorą udział w tworzonych przez nas wydarzeniach, programach i kampaniach.

Warsztaty przygotowane zostały zgodnie z zasadą: minimum teorii, maksimum praktyki. Ćwiczenia oparte na konkretnych przykładach realizować będziemy w grupach oraz z bieżącym wsparciem prowadzących. Stawiamy na interakcję, wymianę opinii i dzielenie się pomysłami.

W trakcie jednodniowych warsztatów uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cały proces, poznając najważniejsze zasady i niezbędne materiały.

Ze względu na warsztatowy charakter liczba miejsc jest ograniczona – 20 osób.
Z tego też powodu na szkolenie zapraszamy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.
Pozostałe chętne osoby zostaną wpisane na listę rezerwową i zaproszone na szkolenie w przypadku wolnych miejsc.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 13 września 2019 r. do godz. 12:00.
Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w dn. 19 września.

Program szkolenia:

  •       Prezentacja uczestników w formie krótkiej gry integracyjnej.
  •       Wprowadzenie. Co to jest Design Thinking (DT)? Skąd pochodzi i do czego służy? Dlaczego DT nazywany jest „ludzką” metodą? Wystąpienie oparte o prezentację multimedialną poparte przykładami z życia.
  •       Empatia. Dobór Persony. Wywiad pogłębiony. „Żeby tworzyć innowacje lub zmieniać dotychczasowy sposób działania musimy poznać naszych odbiorców i ich potrzeby”.
  •       Diagnoza potrzeb odbiorcy. „Na bazie Mapy Empatii szukamy punktów zaczepienia, formułujemy problem jaki zdiagnozowaliśmy”
  •       Generowanie pomysłów. „Burza Mózgów”.
  •       Prototypowanie naszych pomysłów. „Rysujemy, budujemy, kleimy, przedstawiamy, odgrywamy role”
  •       Testowanie. „Pytamy, słuchamy, poprawiamy”
  •       Podsumowanie, krótka ankieta badająca poziom satysfakcji po warsztatach oraz wręczenie dyplomów.

Prowadzące:

Marianna Otmianowska - zastępca dyrektora Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Dominika Treit - Kierownik działu wystaw i pełnomocnik dyrektora ds. zarządzania projektami Muzeum Narodowego w Krakowie.


Informacje dodatkowe

 piątek, 4 październik 2019, 09:00

 piątek, 4 październik 2019, 16:30

 NIMOZ (02-910 Warszawa, ul. Goraszewska 7)

 20

 Odbył się / Zakończony

Prowadzący szkolenie