Opis szkolenia

courseimage
[Uwaga! Zapisy na poszczególne poniżej wymienione szkolenia ruszą we wrześniu]

Szanowni Państwo,

Wykorzystując doświadczenia własne oraz innych instytucji, z początkiem września t.r. uruchamiamy szkolenia w wersji zdalnej, które będą stałym elementem naszej oferty.
Zapraszamy do zapoznania się z załączonym planem szkoleń. Zastrzegamy jednocześnie, iż może on ulegać nieznacznym korektom w zakresie treści programowych oraz obsady.

Szkolenia stacjonarne
W drugiej połowie roku 2020 nie planujemy organizacji szkoleń stacjonarnych.

Szkolenia współprowadzone
W 2020 roku planujemy zaangażowanie w organizację następujących szkoleń: Analizy mikrobiologiczne – monitoring środowiska muzeum (we współpracy z Wydziałem Biologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz Prezentacja dorobku naukowego i oferty badawczej Polskiego Konsorcjum dla Badań nad Dziedzictwem Kulturowym E-RIHS.PL O terminach szkoleń będziemy informować w uzgodnieniu z ich współorganizatorami.

 

Uprzejmie informujemy, iż do pełnej oferty szkoleń (w wersji on-line oraz stacjonarnej) planujemy wrócić w roku 2021.

Pozostajemy do dyspozycji pod adresem #szkolenia@nimoz.pl

Informacje o zapisach na szkolenia będą publikowane na stronie https://szkolenia.nimoz.pl.


HARMONOGRAM SZKOLEŃ ON-LINE NA ROK 2020
Blok: ZARZĄDZANIE

1) Seminarium (konwersatorium) on-line pt. Zarządzanie muzeum w warunkach kryzysowych

Prowadzenie: Janusz Czop, Anna Fic-Lazor, Piotr Górajec, Jolanta Hercog, Piotr Majewski.

Ramowy program:

  • Zarządzanie zespołem;
  • Zarządzanie zbiorami;
  • Zarządzanie nieruchomością zabytkową.

 

2) Seminarium (konwersatorium) on-line pt. Zarządzanie bezpieczeństwem muzeum w warunkach epidemii

Prowadzenie: Paweł Kowalczuk, Piotr Majewski, Katarzyna Olejnik, Krzysztof Osiewicz, Magdalena Piorunek

Ramowy program:

  • Omówienie raportu okresowego WSO;
  • Nadzór Policji nad WSO w czasie epidemii;
  • Przegląd zdarzeń o charakterze przestępczym 2019/2020 w muzeach.

 

Blok: UDOSTĘPNIANIE

 3) Szkolenie on-line pt. Publiczność w muzeum (z wykorzystaniem edycji 2020 projektu Badanie publiczności w muzeach)

Prowadzenie: Piotr Kwiatkowski, Beata Nessel-Łukasik

Ramowy program:

  • Publiczność w muzeum: znana czy nieznana?
  • Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień;
  •  Badania wybranych grup publiczności;
  • Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę.

 

4) Szkolenie on-line w formie webinarów pt. Dostępność muzeów w Internecie a potrzeby użytkowników

Webinar 1 (Prowadzenie: Aleksandra Janus):

  • Użytkownik Internetu w centrum – diagnozowanie potrzeb i wiedza o odbiorcach;
  • Projekty cyfrowe w instytucjach kultury – jak dobrze udostępniać?

Webinar 2 (Prowadzenie: Dorota Orzeszek):

  • Dostępność w Internecie – nie tylko dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Projektowanie dostępnych interfejsów.

 

5) Szkolenie on-line w formie webinarów pt. Prawne aspekty udostępniania zasobów muzeów w Internecie

Webinar 1 (Prowadzenie: Dominika Gałecka):

  • Weryfikacja statusu prawno-autorskiego obiektów muzealnych – czy można udostępniać?;
  • Która ustawa, który tryb – udostępnianie zasobów muzeów.

Webinar 2 (Prowadzenie: Klaudia Szajkowska):

  • Oznaczanie statusu prawnego dzieł w katalogach internetowych;
  • Polityki otwartości oraz regulaminy udostępniania zbiorów przez muzea.

 

6) Szkolenie on-line w formie webinarów pt. Muzea w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom o szczególnych potrzebach

Webinar 1 (Prowadzenie: Anna Żórawska, Robert Więckowski):

  • Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom o szczególnych potrzebach;
  • Udostępnianie przestrzeni i oferty muzeum.

Webinar 2 (Prowadzenie: Anna Żórawska, Robert Więckowski):

  • Zadania i obowiązki koordynatora dostępności;
  • Dostępna promocja i komunikacja;

Webinar 3 (Prowadzenie: Anna Żórawska, Robert Więckowski):

  • Ustawa o zapewnianiu dostępności cyfrowej w pracy koordynatora dostępności.


TERMINY:

Wrzesień:
22.09.2020 r. – Dostępność muzeów w Internecie a potrzeby użytkowników (webinar 1, 145 min.)

25.09.2020 r. – Zarządzanie muzeum w warunkach kryzysowych (seminarium 5 h)

29.09.2020 r. – Dostępność muzeów w Internecie a potrzeby użytkowników (webinar 2, 145 min.)


Październik:

13.10.2020 r. – Prawne aspekty udostępniania zasobów muzeów (webinar 1, 145 min.)

14.10.2020 r. – Muzea w ustawie o zapewnianiu dostępności (webinar 1, 135 min.)

20.10.2020 r. – Prawne aspekty udostępniania zasobów muzeów (webinar 2, 145 min.)

21.10.2020 r. – Muzea w ustawie o zapewnianiu dostępności (webinar 2, 135 min.)

28.10.2020 r. – Muzea w ustawie o zapewnianiu dostępności (webinar 3, 135 min.)


Listopad:

27.11.2020 r. – Publiczność w muzeum (szkolenie 1-dniowe)

W przypadku dużej liczby zainteresowanych dopuszczamy możliwość organizacji większej liczby edycji, z uwzględnieniem realiów organizacyjnych, technologicznych i finansowych.


Informacje o zapisach na szkolenia będą publikowane we wrześniu na stronie https://szkolenia.nimoz.pl.


Informacje dodatkowe

 wtorek, 1 wrzesień 2020, 12:00

 czwartek, 31 grudzień 2020, 12:00

 online (szkolenia realizowane przez internet)

 20

 Planowany