Opis szkolenia

Seminarium skierowane jest do kadry zarządzającej, szczególnie muzeów samorządowych. Ma na celu przedyskutowanie problemów związanych z zarządzaniem muzeami w warunkach kryzysowych, także (choć nie tylko) trwającej właśnie pandemii COVID-19. Poruszymy tematy związane z zarządzaniem zespołem, zarządzaniem zbiorami i zarządzaniem nieruchomością zabytkową, a więc pełne spektrum odpowiedzialności kadry zarządzającej. Weźmiemy pod uwagę zarówno sytuację „zamrożenia”, jak i funkcjonowania instytucji kultury w maksymalnym możliwym w sytuacji kryzysowej zakresie. Zadaniem seminarium jest nie tylko poznanie opinii prelegentów, lecz także wymiana doświadczeń i próba wspólnego określenia możliwych rozwiązań. Seminarium będzie miało formę konwersatorium online, z możliwością zadawania pytań na czacie oraz zabierania głosu w dyskusji.
Wymagania techniczne:
- Przeglądarka Firefox lub Chrome (w aktualnej wersji).
- Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie Internetu mobilnego.
- Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, w celu uniknięcia pogłosu.
- Komputer wyprodukowany nie później niż 3 lata wstecz z procesorem minimum i5 lub równoważnym.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 11.09.2020 r. do godz. 15:00. W dniu 18.09.2020 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Konwersatorium online 25.09.2020 (piątek), godz. 10.00-14.35. Ramowy program:
- Zarządzanie zespołem (prowadzenie: Jolanta Hercog, Muzeum Narodowe w Warszawie, Zastępca Dyrektora ds. Zarządzania, Piotr Górajec – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Zastępca Dyrektora)
- Zarządzanie zbiorami (prowadzenie: Janusz Czop, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Pełnomocnik Dyrektora ds. Zarządzania Zbiorami; NIMOZ, Pełnomocnik Dyrektora ds. Centralnego Magazynu Zbiorów Muzealnych
- Zarządzanie nieruchomością zabytkową (prowadzenie: Anna Fic-Lazor, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, p.o. Dyrektora)
Piotr Majewski (dyrektor NIMOZ) – moderacja
W przypadku pytań dotyczących kwestii organizacyjnych prosimy o kontakt: szkolenia@nimoz.pl, w przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych: Joanna Grzonkowska jgrzonkowska@nimoz.pl.