Przejdź do głównej zawartości
Publiczność w muzeum. Badania publiczności
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Wejdź do kursu

PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM

Publiczność w muzeum. Badania publiczności

Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.

Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.

Warsztaty obejmą dwie sesje online, realizowane 21 i 23 kwietnia 2021 r.

Warsztaty zakładają aktywny udział – uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.

Zalecenia techniczne dla uczestników warsztatów:

1. Przeglądarka Chrome lub Firefox (w aktualnej wersji).

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie Internetu mobilnego.

3. Komputer wyprodukowany nie później niż 3 lata wstecz z procesorem minimum i5 lub równoważnym, wyposażony w mikrofon i kamerę.

4. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.


Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 08.04.2021 r. do godz. 15:00. W dniu 14.04.2021 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.


Dwudniowe warsztaty online:

21.04.2021 r. (środa), godz. 10.00-13.30. Ramowy program cz. I:

Blok 1: Publiczność muzeum: znana czy nieznana?

Blok 2: Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień

23.04.2021 r. (piątek), godz. 10.00-13.30. Ramowy program cz. II:

Blok 3: Badania wybranych grup publiczności

Blok 4: Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę

Prowadzenie: Beata Nessel-Łukasik (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej), Piotr T. Kwiatkowski (Uniwersytet SWPS).

 środa, 21 kwiecień 2021, 10:00
 piątek, 23 kwiecień 2021, 13:30
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 20
 Nabór zamknięty