Przejdź do głównej zawartości
Publiczność w muzeum. Badania publiczności
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Wejdź do kursu

PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM

Publiczność w muzeum. Badania publiczności

Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.

Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.

Szkolenie zakłada aktywny udział – Uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.

UWAGA: warsztaty w dwóch częściach – 31 marca i 1 kwietnia 2022 r.


Zalecenia techniczne:

1. Sesja szkolenia odbędzie się na platformie Zoom - zachęcamy do wcześniejszego zainstalowania aplikacji.

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).

3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.


Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 17.03.2022 r. do godz. 15:00. W dniu 24.03.2022 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obydwu częściach szkolenia.


Prowadzący:

dr Beata Nessel-Łukasik (Akademia Pedagogiki Specjalnej)

prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski  (Uniwersytet SWPS)


Ramowy program:

cz. I. – 31.03.2022 (czwartek), godz. 13.00–16.30:

Blok 1: Publiczność muzeum: znana czy nieznana?

Blok 2: Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień

cz. II – 01.04.2022 (piątek), godz. 10.00–13.30:

Blok 3: Badania wybranych grup publiczności

Blok 4: Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę


Osoba do kontaktu z NIMOZ w razie pytań programowych: Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nimoz.pl.

Kontakt w przypadku pytań organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.  

 czwartek, 31 marzec 2022, 13:00
 piątek, 1 kwiecień 2022, 13:30
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 20
 Odbył się / Zakończony